علیرغم عشق من به برندهای آرایشی چینی، نمی توان انکار کرد که محصولات ساخت چین دارای بدنامی هستند. برچسبهای «ساخت چین» با کلیشههایی مبنی بر ارزان بودن و بیکیفیت بودن مواجه هستند، اگرچه این موضوع بارها و بارها رد شده است. بر اساس گزارش وزارت بازرگانی ایالات متحده، اقلام تولیدی متفرقه از چین بیش از نیمی (53.2٪) از واردات ایالات متحده را در سال 2021 به خود اختصاص داده است. ناگفته نماند، چین برخی از مهم ترین برندهای جهان مانند اپل، گوگل و مایکروسافت را به همراه دارد. با مارک های مد لوکس مانند پرادا و 3.1 فیلیپ لیم.
C-زیبایی نیز نیرویی است که باید با آن حساب کرد. بر اساس مطالعهای که توسط BCP Business & Management انجام شده است، بازار مصرف لوازم آرایشی داخلی چین به لطف پلتفرمهای بازاریابی ویدئویی کوتاه مانند TikTok، بزرگترین بازار در جهان است. در سال 2021، ارزش صنعت زیبایی چین 80 میلیارد دلار بود و در سال 2022، برندهای زیبایی چینی مانند Proya، Winona و Florasis در کنار قدرت های غربی مانند L’Oréal، Estée Lauder، Lancôme، La Mer و Nars رتبه بندی شدند. .
نشریه دیجیتال جینگ دیلی، که در مورد تجارت لوکس در چین گزارش میکند، گفته است که فلوراسیس، غول لوازم آرایشی که در سال 2017 در هانگژو تأسیس شد، اخیراً یک میلیارد یوان (تقریباً 144 میلیون دلار) سرمایهگذاری در توسعه محصول اعلام کرده است. این برند با محصولاتی که بر تحقیق و توسعه تاکید دارند، آینده صنعت زیبایی چین را رهبری می کند. به طور همزمان، این گسترش صنعت زیبایی چین، ورود آمریکاییهای چینی به بازار زیبایی ایالات متحده را آسانتر میکند.
استیون جان، کهنهکار زیبایی با 17 سال تجربه بهعنوان مربی بازار ایالات متحده برای SK-II، Yibu Beauty را در سال 2020 تأسیس کرد. به عنوان یک مهاجر تایوانی آشکارا همجنسگرا، جان به دنبال ایجاد برندی بود که میراث او را تجلیل کند و پتانسیل C-beauty را نشان دهد. برای موفقیت او میگوید: «میخواهم مطمئن شوم که مادرم به کاری که انجام دادهام افتخار میکند و همجنسگرا بودن این کار را سختتر میکند. به زبان چینی، yi bu به “یک مرحله” ترجمه می شود، که منعکس کننده چالش های راه اندازی یک تجارت است.
به طور مشابه، سلست لی، بنیانگذار Caire Beauty، می گوید که نام تجاری او به شدت تحت تأثیر فنگ شویی، روش قدیمی استفاده از نیروهای انرژی برای هماهنگی با جهان طبیعی است. او می گوید: «فنگ شویی سیستمی است که هم بنیانگذار من، لوری کینگ و هم من به آن اعتقاد داریم. ما ظاهر و احساس کایر را دوباره طراحی کردیم تا نه تنها ماهیت مثبت برندمان را منعکس کند، بلکه انرژی قوی و پویا را به نمایش بگذارد.
لی همچنین با مشکلات راه اندازی یک تجارت بیگانه نیست. او می گوید: «چینی-آمریکایی بودن به عنوان یک زن در تجارت بسیار سخت بوده است. من و شریکم که آمریکایی آفریقایی تبار است، زمان بسیار سخت و نگرانکنندهای برای جمعآوری کمک مالی داشتهایم، زیرا مخالفتهای زیادی علیه بنیانگذاران زن اقلیت وجود دارد.» مشکلات افزایش سرمایه را در نظر بگیرید، و برای برندهای جوان چینی آمریکایی ایجاد جایگاه حتی دشوارتر است. لی میگوید: «من معتقدم که برندهای آرایشی چینی آمریکایی باید برای غلبه بر این تصورات و تأکید بر کیفیت مواد تشکیل دهنده و همچنین شیوههای تولید تمیز در فرمولبندیهایشان سخت کار کنند.
علیرغم این چالش ها، عشق مشترک به میراث و سنت چینی است که این بنیانگذاران را با انگیزه نگه می دارد. بنیانگذار BAI Biosciences، سوفی بای، کل شرکت بهداشت پوست خود را بر اساس یک فلسفه چینی که توسط والدینش منتقل شده است، ایجاد کرد: همیشه در خدمت دیگران عمل کنید. «پیگیری تلاقی مراقبتهای بهداشتی و مصرفگرایی چیزی است که به اعتقاد من میتواند نتایج سلامت بهتری را برای بسیاری از مردم به ارمغان آورد. استخدام اکثر AAPI ها چیزی است که من معتقدم می تواند افرادی را که مانند من هستند توانمند کند و به آنها پلتفرم ها و فرصت های بهتری بدهد.”
این نسل جدید از برندهای چینی زیبایی یک چیز را کاملاً روشن کرده است: محصولات ساخته شده در چین بسیار بیشتر از محصولاتی هستند که در بازارهای مشکوک فروخته می شوند. در حالی که K-beauty و J-beauty به طور گسترده ای در بازار غرب پذیرفته شده اند، مصرف کنندگانی که محصولات زیبایی چینی را بر اساس کلیشه های قدیمی نادیده می گیرند، از دست می دهند. بعلاوه، نفوذ جهانی ما فراتر از محصولات است: روندهای زیبایی مانند آرایش Douyin، که از نسخه چینی TikTok نشات گرفته است، و مژه های پری (مژه های مصنوعی تکی) نوآوری هایی هستند که مستقیماً از چین خارج می شوند و ثابت می کنند که C-beauty آینده است. .
با تغییر چشم انداز به سمت “ساخت چین” و محصولات آرایشی چینی به آرامی در بازار زیبایی ایالات متحده مورد توجه قرار می گیرند، امید من این است که C-beauty به اندازه K-beauty و J-beauty محبوب شود. تا آن زمان، من به حمایت از برندهای چینی و چینی آمریکایی با خرید محصولات آنها ادامه خواهم داد. و امیدواریم بیشتر مصرف کنندگان آمریکایی ببینند که C-beauty به اندازه محصولات زیبایی هر کشور دیگری هیجان انگیز است.