علاوه بر آشنایی با سابقه پزشکی خود، باید قبل از مراجعه به پزشک خود نیز در مورد آنها تحقیق کنید. بررسی مناسب با بررسی اعتبار یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی، مجوزها و گواهینامه های هیئت مدیره شروع می شود. دکتر رابینسون میگوید: «افراد ممکن است با یک پزشک مصاحبه کنند تا ببینند آیا مناسب است یا خیر. اگر این به شما آرامش بیشتری میدهد، مطمئناً ادامه دهید. بیمه شما یک بازدید از مصاحبه را پوشش می دهد.”
ارائه دهندگان خوب می توانند به شما این احساس را بدهند که در برنامه آنها تنها هستید.
دکتر رابینسون با تاکید بر اینکه بیمار مسئولیت دارد که در این فرآیند نیز مشارکت فعال داشته باشد، هشدار می دهد: “این یک رابطه یک طرفه نیست.” “این نیاز به برقراری ارتباط بین شما دو نفر دارد تا بهترین نتایج ممکن را برای سلامتی خود به دست آورید. هر چه از تاریخچه سلامت، داروها و علائم خود مطلع باشید، آمادگی بیشتری برای قرار ملاقات دارید و احتمال بیشتری دارد بیشترین بهره را از آنها ببرید.”
اگر تا به حال احساس کرده اید که نگرانی های شما در طول یک قرار ملاقات پزشکی نادیده گرفته شده، نادیده گرفته شده یا به حداقل رسیده است، مطمئنا شما تنها نیستید. بدون شک داستان های ترسناکی را از دوستان زن، اعضای خانواده و همکارانی شنیده اید که مشکلات پزشکی آنها به دلیل جدی نگرفتن نگرانی های اولیه آنها پیشرفت کرده است. زنان اغلب گزارش می دهند که باید ثابت کنند که علائم آنها “همه در سرشان” نبوده، یا به دلیل اصرار بر اینکه چیزی اشتباه است، پس از اینکه پزشک نتوانست تشخیص دهد، برچسب “فقط یک هیپوکندری” زده شده اند.
با همکاری با دکتر رابینسون و GoodRx، ما این راهنمای مکالمه را ایجاد کردیم تا به شما کمک کند در صورت مواجهه با هر یک از این سه سناریو بسیار رایج در قرار ملاقات بعدی با پزشک، قدرت را بدست آورید. او میگوید: «ما اکنون نسلی را پرورش میدهیم که احساس قدرت میکند تا درخواست تغییر کند، حرف بزند و موجی ایجاد کند.
سناریو 1: پزشک شما به لپتاپ یا تبلت خود خیره شده است، ظاهراً در مورد مکالمهای که دارید یادداشت مینویسد، اما شما احساس نمیکنید که واقعاً به شما گوش میدهند.
گتی ایماژ
سناریو 2: دکتر شما میگوید آزمایشگاههای شما “خوب” به نظر میرسند، بنابراین کار دیگری برای انجام دادن وجود ندارد، اما شما هنوز این کار را نمیکنید احساس کنید خوب.
چه چیزی ممکن است اتفاق بیفتد: دکتر رابینسون میگوید: «بیشتر پزشکان واقعاً میخواهند کار خوبی انجام دهند و از بیماران خود مراقبت کنند، اما اغلب اوقات ما فاصله زمانی بسیار کمی بین قرار ملاقاتها داریم که میتواند بررسی حجم زیادی از مدارک را از قبل دشوار کند. برای ما راحت تر است که از شما بپرسیم، “چیزهایی که باید بدانم چیست؟”
اگر احساس میکنید که پزشکتان به صحبتهای شما گوش نمیدهد یا نگرانیهای شما را جدی نمیگیرد، یا شما فقط به خود نمیچرخید، چکمه را به او بدهید. دکتر رابینسون می گوید: «حتماً می توانید در هر زمانی یک پزشک را اخراج کنید. “اگر کار نمی کند، کار نمی کند. اگر به هدف خود دست نمی یابید، ادامه دهید و ارائه دهنده جدیدی پیدا کنید که نیازهای شما را برآورده کند.”
منبع
پزشک مناسب نه تنها اطمینان حاصل می کند که قرار ملاقات خود را با پاسخ به سؤالات اولویتی که آماده کرده اید ترک می کنید، بلکه به شما کمک می کند تا برنامه ای برای حل هر گونه نگرانی دیگری که ممکن است وقت آن را نداشته اید تنظیم کنید. در حالی که همیشه نمیتوان در یک قرار 30 دقیقهای به تک تک نگرانیهای سلامتی پرداخت، منابع و استراتژیهای مختلفی وجود دارد که پزشک میتواند به شما کمک کند تا از سلامت خود مراقبت کنید – چه رزرو نوبت بعدی، چه مطالعه باشد. اطلاعات از مطب آنها یا استفاده از GoodRx برای تحقیق در مورد شرایط سلامت، داروها و درمانها.
چه اتفاقی می تواند رخ دهد: “دکتر رابینسون می گوید به دلیل استفاده از سوابق پزشکی الکترونیکی، ارائه دهندگان را روی لپ تاپ خود می بینید که یادداشت های خود را در حین جلسه تایپ می کنند. قرار واقعی وقتی مانع صفحه نمایش کامپیوتر وجود دارد، نمی توانید تماس چشمی برقرار کنید و این ترسناک تر می شود.”
اگر تشخیص شما واضح نیست یا به تیم مراقبت خود اطمینان ندارید، نظر دوم را جویا شوید. شما همیشه می توانید از پزشک خود برای معرفی بخواهید، اما اگر می ترسید که به یک مکالمه ناخوشایند تبدیل شود، دکتر رابینسون توصیه می کند:
- بازدید از GoodRx Care برای یک ویزیت آنلاین یک روزه با یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی دارای مجوز از طریق متن، تلفن یا ویدیو.
- بررسی پایگاه داده شرکت بیمه خود برای لیستی از ارائه دهندگان درون شبکه.
- به شبکه زنان اطراف خود تکیه کنید و بپرسید که آیا ارائه دهنده ای دارند که به آنها اعتماد دارند و دوست دارند یا خیر.
اگر اوضاع درست نیست، در اخراج یک پزشک تردید نکنید
چگونه مطمئن شوید که مراقبت های مورد نیاز خود را دریافت می کنید: از ارائه دهنده خود بپرسید: “آیا فرصتی برای بررسی سوابق ارسالی من قبل از این قرار ملاقات داشتید؟” آنها ممکن است بگویند بله، و فقط بخواهند از زبان خودتان بشنوند که چه خبر است. اما اگر پاسخ منفی دادند، بپرسید: “آیا باید برای پیگیری در مورد سوابق خود صحبت کنم؟” آنها ممکن است نیاز داشته باشند زمان خاصی را برای انجام این کار اختصاص دهند، و این به آنها اجازه می دهد تا بدانند اطلاعات مهمی در آنجا وجود دارد که فکر می کنید آنها باید بدانند. اگر سابقه پزشکی پیچیده ای دارید، ممکن است عاقلانه باشد که در قرار ملاقات خود با لیستی آماده از مهم ترین مواردی که باید در این بازدید صحبت شود، حاضر شوید، بنابراین آنها نقشه راهی برای رسیدگی به مهم ترین مسائل شما دارند.
در اینجا نحوه یافتن پزشک مناسب آورده شده است
اگر مخالف مصاحبه با دکتری هستید که پیدا کرده اید، اما در مورد اعتبار آنها تحقیق کرده اید و از اینکه آنها را بخشی از تیم مراقبت خود کنید، هیجان زده هستید، یک قرار ملاقات با آنها تعیین کنید تا ببینید چطور با آنها کنار می آیید. برای این کار، دکتر رابینسون توصیه میکند که فهرستی از نگرانیها را برای هدایت قرار ملاقات تهیه کنید. او میگوید: «من همه را تشویق میکنم که فهرستی از قبل تهیه کنند. نه تنها برای نگه داشتن ارائهدهنده خدمات، بلکه برای نگه داشتن شما در کنار خود.» هنگامی که شما و ارائه دهنده خدمات بهداشتی تان در مورد مواردی که در طول قرار ملاقات باید به آنها پرداخته شود، در یک صفحه قرار گرفتید، می توانید روی اطمینان از اینکه شیمی شما مطابقت دارد و آنها با شما محترمانه رفتار می کنند تمرکز کنید.
علاوه بر این، ارائه دهندگان خوب به نگرانی های مالی شما گوش می دهند و به آنها اهمیت می دهند. دکتر رابینسون میگوید: «من همیشه مردم را تشویق میکنم هنگام صحبت با پزشکان خود در مورد وضعیت بیمه و وضعیت مالی خود شفاف باشند. “ما می دانیم که هزینه می تواند یک مانع بزرگ برای بیماران باشد، به همین دلیل است که GoodRx برای کمک به مردم برای صرفه جویی در هزینه های مراقبت های بهداشتی خود وجود دارد. سلامت مالی و سلامت جسمی به طور جدایی ناپذیری مرتبط هستند – با پزشک خود در مورد نگرانی ها و نیازهای خود صادق باشید. ” یک پزشک خوب به شما کمک می کند تا بهترین برنامه ممکن را برای سلامتی و کیف پول خود پیدا کنید.
کارلا رابینسون، پزشک متخصص پزشکی خانواده و سردبیر پزشکی GoodRx، یک شرکت مراقبتهای بهداشتی که هدف آن مقرونبهصرفهتر کردن و راحتتر کردن مراقبتهای بهداشتی با ردیابی داروهای تجویزی است، میگوید: «آنچه در اینجا درباره آن صحبت میکنیم، نابرابری جنسیتی در مراقبتهای بهداشتی است. هزینه های ارائه قیمت های با تخفیف، راه اندازی یک پلت فرم پزشکی از راه دور، و خدمت به عنوان یک منبع اطلاعات سلامت. “این یک شکل نهادینه شده از تبعیض در مراقبت های بهداشتی برای سال ها بوده است.”
وقتی با بی عدالتی پزشکی مواجه می شوید، صحبت کردن همیشه آسان نیست.
گتی ایماژ
بدانید چگونه یک نظر دوم به دست آورید
دکتر رابینسون میگوید: «این باید یک تناسب حضوری خوب باشد تا رابطه پزشک و بیمار مؤثر واقع شود». و این بدان معناست که پزشکی را پیدا کنید که به شما احساس شنیده شدن را بدهد، تماس چشمی خوبی برقرار کند، آنچه را که میگویید تکرار کند تا مطمئن شود که آنها کاملاً متوجه میشوند، و به سلامت شما علاقه نشان میدهند و روی آن سرمایهگذاری میکنند.» نشانه دیگری که نشان می دهد شما مطابقت مناسب را پیدا کرده اید؟ دیگر متوجه نمیشوید که در طول قرارهایتان نگران ساعت باشید. دکتر رابینسون میگوید: «ارائهدهندگان خوب میتوانند به شما این احساس را بدهند که در برنامه روزانه آنها تنها هستید.
چگونه مطمئن شوید که مراقبت های مورد نیاز خود را دریافت می کنید: به ارائهدهنده خود بگویید، “مطمئناً از نتایج آزمایش عادی اطمینان و دلگرمی دارم، اما هنوز احساس میکنم چیزی در حال رخ دادن است که ما به آن رسیدگی نکردهایم یا در اینجا از قلم افتادهایم.” اگر ارائهدهنده شما مایل به بررسی بیشتر نیست یا احساس نمیکنید صدای شما شنیده میشود، در آن زمان است که به نظر دوم نیاز است (برای راهنمایی در مورد نحوه هدایت آن به زیر مراجعه کنید).
سناریو 3: شما سوابق پزشکان قبلی را ارسال کردید، به این امید که آنها پیشینه مهمی در مورد بیماری های پزشکی فعلی شما به پزشک جدید ارائه دهند، اما بر اساس سؤالاتی که آنها می پرسند به نظر نمی رسد آنها آنها را بررسی کرده باشند.
در واقع، به خصوص برای زنان جوان تر، می تواند کاملاً ترسناک باشد.
چه اتفاقی می تواند رخ دهد: “بهعنوان ارائهدهنده، ما اغلب علائم شما را میگیریم و به دنبال محتملترین سناریو میگردیم، و این ممکن است شامل سفارش آزمایشگاهها یا آزمایشهای خاص باشد. آنها تنها یک جنبه از داستان هستند. بنابراین ما باید به شدت به بیمار تکیه کنیم تا به ما بگوید که چیزی را از دست داده ایم.”
چگونه مطمئن شوید که مراقبت های مورد نیاز خود را دریافت می کنید: به دکتر بگویید، “من درک می کنم که چرا این مکالمه را مستند می کنید و به کارهای اداری رسیدگی می کنید، اما نگرانم که همه نگرانی های من را نمی شنوید و می خواهم مطمئن شوم که ما در یک صفحه هستیم. آیا میتوانیم به سرعت مرور کنیم و مطمئن شویم که چیزی در یادداشتها از قلم نیفتادهایم؟»
اما اجازه دهید با آن روبرو شویم: وقتی احساس میکنید در حال تجربه بیعدالتی پزشکی هستید، همیشه صحبت کردن آسان نیست – بهویژه زمانی که بهطور آسیبپذیر نیمه برهنه نشستهاید، با لباس کاغذی پوشیده شدهاید، و وقتی برای جلب توجه پزشک پرمشغلهتان رقابت میکنید، احساس عجله میکنید.