در حقیقت حدود ۹۰ درصد از افراد به محض ورود به فضای داخلی مغازه به طور ناخودآگاه جذب قفسه ها و محصولات چیده شده در دیوار سمت راست آن مغازه خواهند شد. یکی از این عوامل استفاده از ویترینها و قفسههای شیک و لوکس میباشد. البته چنین ویترینهایی برای مغازههای بزرگ مناسب است و مغازههای کوچک نمیتوانند از این ویترینها بهره ببرند از این رو بهتر است از ویترینهایی استفاده کنند که طبقه دوم آنها کمی عقبتر از طبقه اول قرار دارد. در دکوراسیون طلا فروشی امنیت حرف اول را می زند و همین موضوع انتخاب درب را از تمام فضاهای تجاری برای آن مهم تر م کند. به گزارش وال استریت ڑورنال، مشتریان به هنگام بررسی یک برند در درجه اول از احساسات و تجربیات شخصی برای رسیدن به یک معامله معنادار در ذهن خود بهره میگیرند. یک طراح در زمان شروع طراحی خود سلیقه مشتری را در وهله اول موردتوجه و بررسی قرارمیدهد. سبک صحیح وسایل روشنایی و نوع لامپ و طیف مناسب نور مهم است.نور مناسب با درخشش الماس ظاهر شده و رنگ های غنی از سنگ های نیمه قیمتی را به نمایش می گذارد.
مشاوره املاک جز مغازههایی میباشد که باید فضایی آرام داشته باشد و بیشتر از هر موردی راحتی مراجعه کننده در نظر گرفته شود. فضاهایی که لازم است مشتری به صورت مستقیم برای خرید کالایی به آن پا بگذارد، اهمیت ویژهای از لحاظ فضای ظاهری خواهد داشت. اگر میخواهید یک مغازه شیک و زیبا داشته باشید که توجه افراد را به خود جلب کند ابتدا باید پاسخ این سؤالات را پیدا کنید. اگر میخواهید در کسب و کار خود موفق باشید حتماً این مقاله را مطالعه فرمایید ما در این قسمت ویژگی دکوراسیون مغازههای مختلف را آورده ایم تا شما با خواندن این مطالب بتوانید بهترین دکوراسیون را برای مغازه خود انتخاب کنید. در قاب های نمایشگر غالباً سینی های نمایش جواهرات دیده می شود ، و به این ترتیب مشتریان می توانند موارد مختلف جواهرات را به طور هم زمان مشاهده کنند. تا به ترتیب بر اساس لوگو و رنگ آن دیزاین فضای داخلی، طراحی سایت، اپلیکیشن کارت ویزیت و … به این ترتیب به نیاز مشتری هایی هم که تنها قصد خرید لوازم جانبی دارند، توجه کرده اید. اما در انجام این کار باید اهداف خود را کاملا مشخص و روشن کنید اگر خودتان قصد تزیین مدل ویترین مغازه را دارید بهتر است قبل از شروع به کار طرح مورد نظر خود را با جزئیات کامل رسم کرده و نقاط ضعف و قوت را شناسایی کنید اگر هم قصد استخدام یک طراح را دارید با تهیه یک نقشه می توانید هرآنچه را که در ذهنتان دارید به او منتقل کنید.
در درجه اول ویترین باید از امنیت بالایی برای حفاظت گنجینه درونش برخوردار باشد، طلا و جواهرات برای حفظ ایمنی تا قبل از انتخاب در دسترس مشتریان قرار نمیگیرند و افراد فقط میتوانند از داخل ویترین مدلها را تماشا کنند، بنابراین ویترین باید محفظهای شیک، زیبایی و نورانی باشد تا افراد طرح و مدل و رنگ طلا و جواهرات را به خوبی درون آن مشاهده کنند. برای این کار یک ویترین چند وجهی نورانی را با ابعادی متناسب در وسط فروشگاه قرار دهید و بالای آن یک لوستر شیک و نورانی آویز کنید، به طوریکه نور از بالا به ویترین و اطراف تابانده شود و در آن ویترین جدیدترین، زیباترین و شیک ترین طلا و جواهرات داخل فروشگاه را قرار دهید. برای طراحی دکوراسیون داخلی مغازه مشاوره املاک بهتر است از سبک مدرن استفاده شود همچنین در این مغازه باید به مواردی مانند نوع مبلمان و صندلها، نوع کاغذ دیواری و … خارج نمودن فضا از حالت یکنواختی با به بهکارگیری رنگهای متضاد مانند سفید و خاکستری و یا بنفش و کرم میتواند نوعی تضاد در فضا ایجاد کند.
اجزای اصلی طراحی مغازه طلا و جواهرات شامل سیستم هشدار و همچنین نگهداری شبانه امن کلیه کالاهای ممکن است. برای اطمینان از اینکه کدام ویترین ها از جواهراتی که کالاهای مورد تجارت شما هستند، به خوبی محافظت می کنند باید از افراد متخصص در این زمینه مشاوره بگیرید. در ویترین شیشه ای طلا فروشی از انواع مختلف شیشه دوجداره میتوان استفاده کرد که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم. خریدارمی تواند با خیال راحت و بدون هیچ نگرانی، جواهر مورد نظر خود را از زوایای مختلف و با دقت دیده و بهترین انتخاب را داشته باشد. طلا و جواهرفروشی، از آن دسته شغلهایی است که دکوراسیون و طراحی داخلی مغازه آن بسیار اهمیت دارد؛ بنابراین اگر میخواهید که مشتری حاضر به ورود و خرید از فروشگاه شما شود، باید طراحی دکور فروشگاه خود را بهروز نگه دارید.
توجه کنید که در این مغازه نظم باید رعایت شود زیرا با کوچکترین بی نظمی ممکن است تمامی محصولات جای مشخص خود را از دست بدهند و حتی خود فروشنده نیز متوجه وجود آنها در مغازه نشود و در نتیجه میزان فروش افت کند. برای فروش کاغذ دیواری بهتر است یک مغازه با متراژ نسبتاً بزرگ انتخاب کنید تا بتوانید تمام طرحها و جنسهای کاغذ دیواری را در معرض دید قرار دهید. از آنجایی که تمیزی مغازه نیز در جذب مشتری اهمیت دارد باید از وسیلههایی استفاده کنید که به راحتی تمیز شوند برای مثال کف مغازه باید از کفپوشهای قابل شستشو باشد و اصلاً لغزنده نباشد همچنین بهتر است از کفپوشهایی استفاده کنید که رنگهای تیره ای داشته باشند. طلافروشی جز مغازههایی میباشد که برای خرید از آنجا مشتری نیاز به دیدن تمامی طرحها و مدلها دارد به همین دلیل ویترین مغازه و قسمت داخلی مغازه باید طوری طراحی شود که همه آنها به راحتی قابل رویت باشند تا مشتری طبق سلیقه خود طلای مدنظر خود را بتواند انتخاب کند علاوه بر این باید همه طلاها در داخل باکسهای شیشه ای و یا قسمتهایی باشند که امنیت کامل را داشته باشند. همچنین دقت کنید که بهتر است دکوراسیون داخلی مغازه پوشاک مردانه نسبت به زنانه سادهتر باشد و تمامی پوشاک و موارد مرتبط به لباس مردان از جمله کمربند باید طوری در دکور مغازه قرار گیرد که به خوبی قابل رویت باشد.
از آنجایی که بنگاه املاک ، یک فضای تخصصی می باشد ، پس طراحی دکوراسیون آن نیز باید به صورت تخصصی انجام شود.با رعایت نکات اصولی و کاربردی می توان بهترین دکوراسیون دفتر مشاور املاک را طراحی کرد. از دیگر نکات در طراحی دکوراسیون داخلی مغازه میتوان به موارد زیر اشاره کرد. طراح داخلی باید همه نکات مهم را در رابطه با طراحی مغازه طلا و جواهر، مد نظر داشته باشد و در طراحی فضا در کنار توجه به زیبایی، مباحث امنیتی را نیز رعایت کند تا برای فعالیت صاحب مغازه مشکلی ایجاد نشود. شما در این مغازهها باید از قفسههایی استفاده کنید که بتوانید دوربینها با مدلهای مختلف را روی آنها قرار دهید تا در حین معرفی به مشتری با مشکلی مواجه نشوید. به فروش میرسد به همین دلیل در نحوه چیدمان و دکور آن باید دقت زیادی شود تا همه چیز در معرض دید قرار بگیرد و مشتری به راحتی بتواند خریدهای مختلف خود را انجام دهد. سودآوری یک فروشگاه طلا فروشی به توانایی آن در به حداکثر رساندن بهروری در هر متر مربع از فضای فروش طراحی دکور ویترین طلا و جواهر متکی است.
اگر فضای مناسب برای انتخاب لباس، بررسی و پرو آن وجود داشته باشد خانمها به راحتی به دنبال لباس مدنظر خود خواهند بود. طلا کالایی گرانبها و لوکس است که طرفداران بسیاری به ویژه در بین خانمها دارد. اما به دلیل گرانبها بودن اجسام آن ها باید از آن ها خیلی مراقبت شود. استفاده از شیشه باعث نمایش کیفیت بالای این دسته از جواهرات میشود. در حالی که شیشه سکوریت تقریباً چهار برابر شیشه معمولی مقاوم است، اما در نهایت قابل شکستن است. البته بعضی از فروشنده ها ماکت گوشی را در اختیار مشتری قرار می دهند در حالی که استفاده از گوشی به جای ماکت برای آن ها لذت بخش تر است و اعتماد آن ها را خیلی بیشتر جلب می کند. افرادی که برای خرید طلا و جواهر به این مکان آمده اند، از روی ویترین در مورد اجناس داخل طلا فروشی قضاوت می کنند. مشتریانی که اغلب از این مغازه ها و طلا فروشی ها دیدن می کنند، معمولا افرادی هستند که شیک بودن فضا برای آن ها اهمیت دارد و این کار باعث اطمینان آن ها به مغازه شما می شود. تجمل گرایی و لوکس بودن در این بخش از اهمیت زیادی برخوردار است.
طراحی دکوراسیون داخلی مغازه برای مغازههای مختلف متفاوت میباشد و باید طبق کارایی مغازه طراحی شود. یکی از مواردی که لازم است در خصوص این موضوع بدانید این است که جواهر فروشی ها در داخل کشور و خارج از کشور می توانند متفاوت باشند و به نوعی طراحی دکوراسیون داخلی آن ها نیز با یکدیگر فرق کند. این که شما بدانید که چه متریالی را در کجا استفاده کنید، بسیار مهم است و در نتیجه ی شما تاثیر به سزایی خواهد داشت. نورپردازی در مغازه جواهرفروشی بسیار مهم و تاثیر گذار است. نورپردازی دکور و محصولات موجب می شود که مشتری تمرکز بیشتری بر روی محصول خود داشته باشد و به اتفاق های اطراف خود بی تفاوت باشد. با رعایت این موارد قطعاً میزان فروش بالا خواهد رفت زیرا مشتری به خوبی به تمامی وسیلهها دسترسی خواهد داشت که در این صورت تمامی پوشاک و وسایل مورد نیاز خود را تهیه میکند. نقشه طبقه ، دکوراسیون ، وسایل نمایش و جلوه های روشنایی مغازه جواهرات از اجزای اصلی هویت مغازه هستند . دفتر اداری و اجزای امنیتی فروشگاه نیز برای فعالیت فروشگاه ضروری هستند.
قبل از اینکه شمارا با نحوه اجرای انواع طراحیهای داخلی برای هم سو شدن با ویژگیهای دکوراسیونهای موفق آشنا کنیم در رابطه با ویژگیهای یک دکوراسیون ایدئال بیشتر شمارا آشنا خواهیم نمود. به این صورت که اندازه ویترین گونه ای باشد که هیچ محصولی از دید خریدار مخفی نبوده، و در رابطه با بلندی گونه ای باشد که موجب تا شدن مشتری نگردد. همان طور که گفته شد طراحی دکوراسیون داخلی مغازه اهمیت بسیار زیادی دارد و یکی از اهداف آن جذب مشتری و در نتیجه فروش بالا میباشد که این مورد موفقیت در کسب و کار را به همراه خواهد داشت. طراحان داخلی با در نظر گرفتن نوع فروشگاه و دکوراسیون مغازه معیارهایی را برای آن محیط در نظر میگیرند و با توجه به اجناسی که درون آن محیط به فروش میرسد آنها را اولویت بندی مینمایند. قفسهها و محل قرار گیری لباسها مختلف طوری باید باشند که افراد بتوانند آنها به راحتی ببینند.
به همین دلیل در انتخاب رنگ بهتر است نیم نگاهی به هم صنفان خود داشته باشید و درکنار آن رنگی را انتخاب کنید که بازتابی از موقعیت و اهداف شخصی شما است. اما به طور معمول بهره مندی از طیف رنگی طلایی، سفید و قهوه ای با نورپردازی زیبا میتواند طراحی داخلی طلا فروشی را دوبرابر کند. انتخاب این سبک مبلغ دکوراسیون شما را تا حدودی بالا میبرد زیرا باید با روکش ممبران و یا روکش چوب و چوب خالص اجرا شود، در صورتی که با انتخاب سبک مدرن شما می توانید از متریال های ارزان تری مانند ام دی اف ااستفاده کنید. در صورتی که یک ویترین پراکنده دارید قرار دادن یک آیینه کوچک به همراه یک صندلی مناسب تست طلا می باشد. بنابراین دکوراسیون ویترینها باید به شکلی باشد که مشتری بتواند از داخل ویترین، آن ها را مشاهده نماید و در صورتی که تصمیم نهایی برای انجام خرید داشت، فروشنده آن را به خریدار تقدیم کند. از این رو توجه به این دیوار در طراحی دکوراسیون مغازه بسیار حائز اهمیت می باشد. علاوه بر این چشم طمع دزدان نیز همیشه بدنبال طلا و جواهر میباشد، بنابراین باید دکوراسیون داخلی طلافروشی به گونهای انجام شود که هم چشم طرفدارانش را خیره کند و هم از چشم بد دزدان محافظت شود نهایت زیبایی و درخشش در نهایت امنیت نکته حائز اهمیتی است که باید در طراحی دکوراسیون داخلی طلافروشی در نظر داشت.
از آنجا که طلاها برای به نمایش گذاشتن،در ویترین های طلافروشی قرار می گیرند،در نتیجه مهم ترین بخش طراحی طلافروشی،طراحی ویترین های آن می باشند.بهتر است در طراحی ویترین خود،از نورپردازی غافل نشوید،نور عاملی است که باعث می شود طلاهای شما با جزئیات بیشتری دیده شوند. در طراحی دکوراسیون مغازه سیسمونی وسیلههای مختلفی از جمله انواع لباسهای نوزادی و بچگانه، وسیلههای مختلف بازی از جمله عروسکهای مختلف و تمامی وسایلی که یک نوزاد نیاز دارد از جمله شیشه شیر و … توجه داشته باشید که برای دکور مغازه بهتر است از وسیلههای تزئینی مانند گلهای مختلف و تابلوهایی در رابطه با مد و لباس استفاده شود. توازن از طریق چیدمان دقیق عناصر همسان و ناهمسان به وحدت می رسد در حالیکه اصل هارمونی با انتخاب دقيق عناصر شرکت کننده در یک خط و اثر مشترک و یا خصوصیاتی مانند شکل ، رنگ ، بافت یا مصالح سرو کار دارد .
نکته مهم این است که هر برند و یا خردهفروش قبل از چیدمان باید: نوع کالای فروخته شده، میزان موجودی از هر کالا، جمعیت هدف و بودجه خود را در نظر بگیرد. همچنین، بخاطر داشته باشید که کالاهای دارای تقاضای زیاد در تراز ارتفاعی خط دید مشتری و کالاهای کم متقاضی، بالاتر یا پایین تر از تراز دید قرار بگیرند. طرح کف ممکن است برای طلا سازی ها با مقادیر خرده فروشی پایین متفاوت باشد – ممکن است از قفسه های دیواری باز استفاده شود تا مشتریان بتوانند کالا را مشاهده کنند. نمایش جواهرات با قیمت پایین در قفسه های دیواری باز ، مشتریان را قادر می سازد تا کالاها را لمس کنند که این امر باعث می شود یک گام به خرید آن نزدیک شوند. دومین مورد توجه به قسمت ورودی مغازه میباشد برای این که مشتری تمایل به وجود به مغازه داشته باشد بهتر است ورودی جذابی تهیه طراحی کنید برای این کار بهتر است از نورپردازی های مختلفی استفاده کند و سعی کنید درب مغازه باز باشد و یا شیشههای آن طوری باشند که تا حدودی داخل مغازه قابل رؤیت باشد. اگر سایت شما را گیرا و مفید، سهولت در ثبت سفارش و خرید، رفتار مناسب پشتیبانان و فروشندگان، ارائه خدمات پس از فروش بیابند مطمئن باشید که مشتری دائمی شما می شوند.