سئو چیست ؟ آموزش سئو برای افراد مبتدی نوین

LSI مخفف عبارت (Latent Semantic Indexing) و از نظر لغوی به معنای ایندکس معنایی پنهان است. LSI Keyword یا کلمه کلیدی هم معنی، به کلمات و عباراتی اطلاق می‌شود که موتور‌های جستجو از نظر معنایی با یک موضوع مرتبط می‌دانند. برای مثال، وقتی درباره اتومبیل صحبت شود، خودرو، موتور، جاده، لاستیک و تابلو‌های راهنما کلمات کلیدی هم معنی هستند. فایل Robots.txt به موتور‌های جستجو می‌گوید که به کدام بخش‌های یک وبسایت می‌توانند بروند و به کدام بخش‌ها نمی‌توانند.

دیدگاه برای “سئو چیست؟ هرآنچه لازم است از سئو بدانید”

این یک واقعیت است و فرقی نمی کند که وب سایت شما چه نوع اطلاعات، خدمات، محصولات یا محتوایی را در اختیار کاربران قرار می دهد. سئو یا بهینه سازی سایت تنها برای ساخت سایت هایی که موتور جستجو پسند باشند، به کار نمی رود. از سئو در اصل، برای بهتر کردن تجربه کاربری بازدید کنندگان یک وب سایت نیز استفاده می شود.

  • علاوه بر این، مشتریان احتمالی شما نیز ممکن است برای یافتن مطالب مرتبط با حوزه تخصصی کسب و کار شما در اینترنت جستجو کنند.
  • از مهم‌ترین بخش‌های سئو برای کسب و کارها می‌توان سئو داخلی، سئو خارجی و سئو فنی را نام برد که در ادامه این مطلب، توضیحات بیشتری درباره اصول و قواعد آن‌ها می‌خوانید.
  • اینجا بود که زبان اسکریپت نویسی (که خود یک زبان برنامه نویسی است) پا به عرصه وجود گذاشت.

کسب رتبه و جایگاه در نتایج جستجو یکی از مهم‌ترین فرآیندهایی است که در دیجیتال مارکتینگ با عنوان سئو انجام می‌شود. اما واقعاً seo چیست و چگونه می‌تواند به افزایش ترافیک سایت کمک کند؟ این مقاله درباره سئو میباشد و در آن به موارد زیر میپردازیم. سئو سایت به معنی پاسخ دادن به جستجوهای کاربران با محتوای مرتبط و باکیفیت، و به وجود آوردن بهترین تجربۀ کاربری ممکن برای آن‌هاست. اگر در سئو تجربه زیادی ندارید و با این روش‌های پرخطر آشنا نیستید، استفاده از آن‌ها به شما توصیه نمی‌شود. دانستن هدف مخاطبان از جستجو در فضای اینترنت تنها یک روی سکه سئو است. در طرف دیگر، باید پاسخ پرسش‌های مخاطبان و محتوای مورد علاقه آن‌ها را طوری در وب‌سایت خود ارائه کنید که «خزندگان یا کراولرهای موتورهای جستجو» (Crawlers) آن‌ها را بیابند و مطالب شما را به خوبی درک کنند.

در تصویر زیر می‌توانید به طور واضح مشاهده نمایید که بیشترین ترافیک یک سایت از ترافیک‌های SERP نشات گرفته است. از طرفی برای یک مجله اینترنتی یا سایت خبری که تبلیغات مهم‌ترین منبع درآمدش است، میزان بازدید روزانه و زمان حضور کاربران در سایت مهمترین شاخص ارزیابی عملکرد است. البته منظور ما تنها محتوای متنی نیست بلکه تصویر، ویدئو، صوت و حتی ابزارهایی که در سایت خود ارائه می‌کنیم در پاسخ‌گویی به نیاز کاربر و درک گوگل از کیفیت محتوای ما تاثیرگذار هستند.

سئو چیست و چرا رعایت اصول آن مهم است؟

Zombie یا زامبی به موجودات مرده متحرکی گفته می‌شود که در دنیای فیلم و کتاب‌های تخیلی و ترسناک، تحت تاثیر ویروسی توجیه ناپذیر، میل به خوردن انسان‌ها دارند. اصطلاح Zombie Pages یا صفحات زامبی، بیشتر بخاطر این خصلت زامبی‌ها که نه مرده‌اند و نه زنده بکار می‌رود. زامبی پیج‌ها صفحاتی در وبسایت شما هستند که ترافیکی ایجاد نمی‌کنند؛ بلکه فقط آنجا هستند. صفحاتی که کاملا خوابیده و غیر‌فعال‌اند؛ آن هم بخاطر اینکه عموما محتوای جالبی ندارند و برای کسی جذاب نیستند.

Meta Tag یا تگ متا چیست و چه کاربردی دارد؟

علاوه بر این، کسب رتبه برای کلمات کلیدی با حجم جستجوی بالا همیشه امکان پذیر نیست. ناگفته نماند که صدها مورد از کلمات کلیدی Long-tail در هر کسب و کاری وجود دارد. برآوردها نشان میدهد که حدود 70٪ از کل ترافیک سایت ها از کلمات کلیدی Long-tail است. البته که موتورهای جستجو جزییات دقیق الگوریتم های خود را مخفی نگه می دارند.

بعد از اینکه ایرادات فنی سایت را برطرف کردیم، نوبت به محتوای درون سایت می‌رسد. اولین قدم در تولید محتوا هم، تحقیق کلمۀ کلیدی یا همان کیوُرد ریسرچ است. به همین ترتیب یک سایت، هر چقدر محتوای خوبی داشته باشد، اما برای مثال سریع بارگذاری نشود، فایده‌ای برای کاربران نخواهد داشت. به همین دلیل در این قسمت یک نقشۀ کلی از مسیر سئوی سایت برای شما آورده‌ایم تا ذهنتان را برای ورود به مسیر سئو آماده کنیم.

سئو چیست ؟ آموزش سئو برای افراد مبتدی نوین