سئو چیست؟ راهنمای کامل مفاهیم سئو + دانلود چک لیست SEO نوین

شاید شما هم در میان صحبت های یک سئوکار یا بین مقالات آموزش سئو، عبارت هایی در مورد نقش الگوریتم های گوگل شنیده باشید. گوگل، موتور جستجوی هوشمندی است که از یک هسته الگوریتم مرکزی ساخته شده. این هسته فعالیت های اصلی را کنترل کرده و فاکتورهای مهم سئو به آن مربوط است.

به عنوان مثال، کیفیت محتوا و تحقیق در مورد کلمات کلیدی از عوامل اصلی بهینه‌سازی محتوا هستند و سرعت بارگذاری سایت و سازگاری با موبایل از دیگر فاکتورهای مهم سئوی سایت هستند. در ادامه این راهنما مهمترین فاکتورهای افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو و مخصوصا گوگل را مرور خواهیم کرد. بک لینک ها لینک هایی هستند که در وب سایت های دیگر به وب سایت شما داده شده اند. بک لینک ها یکی از مهمترین بخش های سئو محسوب شده و به واسطه افزایش رتبه، موجب جذب ترافیک از موتورهای جستجو می گردند.

Below the Fold محتوایی است که در ابتدا که سایت بارگذاری می‌شود برای کاربران قابل مشاهده نیست و برای مشاهده آن، کاربر باید صفحه را به پایین اسکرول کند. قرار دادن مطالب در Below the Fold یک صفحه، برعکس قسمت Above the Fold آن، می‌تواند احتمال دیده شدن آن مطالب را تا حد زیادی کاهش دهد. چرا‌که اگر کاربری بدون اسکرول کردن، صفحه را ترک کند، اصلا آن مطالب را نخواهد دید. SERP مخفف عبارت (Search Engine Results Page) و به معنی صفحه نتایج موتور‌های جستجو است. SERP به صفحه‌ای اطلاق می‌شود که نتایج مربوط به عبارتی که کاربر جستجو کرده، در آن نمایش داده می‌شوند. 301 Redirectمعمول‌ترین نوع ریدایرکت، ریدایرکت 301 است که برای انتقال دائمی یک URL به آدرسی جدید بکار می‌رود.

مبانی سئو

سئو چیست؟ راهنمای کامل مفاهیم سئو + دانلود چک لیست SEO نوین

سلام دوست عزیز
درک تصاویر برای گوگل ساده است ولی با ایجاد تغییرات در تصویر و کپشن نویسی روی آن میتواند یک محتوای جدید ایجاد کنید. برای اطلاعات بیشتر پیشنهاد میکنم سوپرمقاله سئو تصاویر را مطالعه کنید. سلام دوست عزیز
شاید نام سایت شما یک عبارت عمومی یا پرجستجو است و سایت های دیگری در این حوزه سرمایه گذاری کرده اند. مثلا اگر نام سایت شما buydress.com باشد کسب جایگاه در نام دامنه هم کار دشواری خواهد بود.

عبارت‌های پرکاربرد در SEO

اما در سئو و در بازاریابی دیجیتال که بخشی از آن بواسطه سئو انجام میشود، تمرکز بر روی مخاطبی است که نیاز به کالا یا خدمت مورد نظر دارد و بازاریابی هدفمند و موثر شکل میگیرد. در روش بازاریابی سنتی، مثلا پخش تراکت یا تبلیغ تلویزیونی یا سایر روشها، درصد بالایی از مخاطبانی که تبلیغات را می بیند، اصلا توجهی به آن نمیکنند؛ چرا که اصلا نیازی به آن خدمت یا کالا ندارند. علت آن هم کاملا واضح است، زیرا ما در بطن کار حضور داریم و خیلی از مشکلات و ایرادات سایت خودمان را متوجه نمی شویم.

  • ممکن است گاهی اوقات بسته به شرایط سایت، به ازای جایگاه نمایش بنر و بازدید صفحه، نیز پول دریافت کند.
  • به کارهایی که بصورت مستمر، تدریجی و هدفمند در داخل سایت انجام میشود؛ سئوی داخلی (ON PAGE SEO) گفته میشود، که شامل استراتژی تولید محتوا، زمان بندی انتشار محتوا، چیدن پیلار وکلاستر است.
  • شرکت سئوکار ارائه کننده خدمات سئو و بهینه سازی برای کسب و کارهای مختلف است.
  • اگر یک کاربر مکررا از یک وبسایت بازدید کند، این بطور خودکار توسط کوکی ثبت می‌شود.